Τετάρτη, 10 Οκτωβρίου 2012

FRIED ERICH: Φωνή Χωρίς ...Πατρίδα





Ελπίδα

Το ότι πάλι
υπάρχει ελπίδα
το πιστεύουμε πιο εύκολα
όταν
το λέει κάποιος
που ξέρουμε
πως
και χωρίς ελπίδα
θα συνεχίσει
να μοχθεί
μα και τότε ακόμα
υπάρχει ο κίνδυνος
πως δεν υπάρχει
καμιά ελπίδα
αλλά πως απλούστατα
αυτός κουράστηκε.


Προσαρμογή

Χτες άρχισα
να μαθαίνω να μιλάω.
Σήμερα
μαθαίνω να σωπαίνω.
Αύριο θα πάψω
να μαθαίνω.


Φόβος Κι Αμφιβολία

Μην αμφιβάλλεις
γι' αυτόν
που σου λέει
πως φοβάται.
Αλλά να φοβάσαι
αυτόν
που σου λέει
πως δεν αμφιβάλλει.


Ακοή

Κατά που πρέπει
να στρέψουμε τ' αφτιά μας
ώστε
μες το χασμουρητό της ήττας
ν' ακούσουμε κάτι απ' τη νίκη;
Κι όταν μάθουμε
να στρέφουμε τ' αφτιά μας
κατά 'κει τι
θ' ακούσουμε τότε
μες στο μεθύσι της νίκης;


Σχεδόν όλα


...Τα χρόνια της μαθητείας μου περάσαν πια
έμαθα ν' ακούω και να βλέπω
σχεδόν όλοι οι άνθρωποι έκαναν
σχεδόν σ' όλους τους ανθρώπους
σχεδόν όλα
και σχεδόν όλοι οι άνθρωποι
που τα έπαθαν σχεδόν όλα
είπαν κατόπιν
με σχεδόν σβησμένη φωνή

"θα 'ρθει μια μέρα
που σχεδόν σ' όλους θα κάνουμε
σχεδόν όλα
όσα μας έκαναν
"

τους άκουσα ο ίδιος να το λένε
σχεδόν κατά λέξη
κι όσο αυτό
είναι σχεδόν το μόνο που θέλουν
ή σχεδόν το μόνο
που ξέρουν απ' αυτό που θέλουν
η μέρα 'κείνη
που σχεδόν όλοι την ονειρεύονται
ολοένα σχεδόν θα 'ρχεται
αλλά ποτέ δε θα 'ρθει πραγματικά

στ' αλήθεια
αυτό έμαθα
και σχεδόν μου 'ρχεται να πω
το 'μαθα τόσο καλά
που 'χασα την ακοή και την όρασή μου
τώρα πια τα χρόνια της μαθητείας μου
σχεδόν περάσαν


Κρυμμένος


Πρέπει να μάθω να κρύβομαι
απ' τους διώκτες μου
έτσι όμως διατρέχω
διπλό κίνδυνο
μήπως δεν είμαι αρκετά καλά
κρυμμένος απ' αυτούς
και μήπως παραείμαι κρυμμένος
απ' τον ίδιο μου τον εαυτό!


αποσπάσματα από τη ποιητική συλλογή "Φωνές Χωρίς Πατρίδα" Εκδόσεις "ΚΑΛΒΟΣ"

Πηγή: εδώ